730 77 77 66

Klasa top premium

Ocena

Opona Nokian WR D4 205/55R16 91H

Producent Nokian
Typ pojazdu osobowych
Sezon Zimowe
Szerokość 205
Profil 55
Średnica 16
Index prędkości H = 210 km/h
Index nośności 91 = 615 kg
Hamowanie na mokrym A
Hałas zewnętrzny 69 dB
Opór toczenia C
Rok Produkcji (DOT) 2017
Kod producenta (SAP)T429527
Gwarancja: 3 lata od daty zakupu

Czas dostępności: Dostępny w przeciągu 24h

Na stanie: Bardzo dużo

292.00
Wcześniej
508.00
Oblicz raty
dodaj do schowka

Opis produktu Opona Nokian WR D4 205/55R16 91H

Najnowszy produkt pioniera w zakresie technologii opon zimowych, Nokian WR D4, to prawdziwy kameleon na zimowe drogi. Doskonała przyczepność i wyjątkowe innowacje umożliwiają bezpieczne i zrównoważone prowadzenie zarówno na mokrych, jak i ośnieżonych nawierzchniach. Ten mistrz zimowych warunków to pierwsza na świecie opona zimowa klasy premium, która oferuje przyczepność na mokrej nawierzchni w najlepszej klasie osiągając ocenę A na etykiecie UE. Ukierunkowane innowacje od projektanta opony zimowej: rozwiązania Nokian Block Optimized Siping (zoptymalizowane lamele bloku Nokian) i Nokian Twin Trac Silica oferują kontrolowane prowadzenie i mocną przyczepność w ekstremalnych warunkach.

Główne innowacje:

  • Nokian Block Optimized Siping (zoptymalizowane lamele bloku Nokian). Większa przyczepność zimą, lepsze wyczucie prowadzenia. Każdy blok i lamela w stylowym wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przyczepność i prowadzenie.

 

  • Steering Precision Rib (żebro umożliwiające precyzyjne prowadzenie). Kontrolowane prowadzenie. Obszar centralny jest zdominowany przez mocne i masywne żebro centralne. Lamele mocnego żebra centralnego nie biegną przez całą jego szerokość, co zwiększa precyzję i kontrolę prowadzenia.

 

  • Snow Performance Blocks (bloki zapewniające wydajność na śniegu). Maksymalna przyczepność na śniegu. Małe bloki bieżnika po obu stronach centralnego żebra są gęsto poprzecinane lamelami tak, że są one poprzyczepiane naprzemiennie do lewej i do prawej strony. Bloki bieżnika są podzielone na trzyelementowe grupy i posiadają na spodzie rowków komponenty wspomagające prowadzenie.

 

  • Stiff Handling Blocks (sztywne bloki ułatwiające prowadzenie). Większa przyczepność i lepsze wyczucie jazdy. Stiff Handling Blocks (sztywne bloki ułatwiające prowadzenie) wyposażono w ciężkie lamele w celu poprawy trakcji; biegnąc od środka w stronę barku, stają się płytsze. To rozwiązanie zwiększa przyczepność na śniegu oraz poprawia wyczucie jazdy. Agresywna lamela aktywacyjna używana do zwiększenia działania bloku barku podczas przyspieszania i hamowania, czyli wtedy, gdy przyczepność jest najbardziej potrzebna, znajduje się na środku bloków barku.

 

  • Mieszanka kauczukowa Nokian Twin Trac Silica. Precyzyjna przyczepność, doskonała odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni. Zaawansowana i innowacyjna mieszanka zwiększa stabilność jazdy i odporność na ścieranie. Dzięki dużym ilościom kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego doskonała przyczepność zimą pozostaje taka sama niezależnie od zmian temperatury i rosnącego przebiegu. Niezwykle niski opór toczenia przyczynia się do niższego zużycia paliwa.

 

  • Elementy wspomagające prowadzenie. Zrównoważone prowadzenie. Małe przejściowe bloki bieżnika zwiększające przyczepność na śniegu są wspomagane poprzez podniesienie spodów rowków.

 

  • Deep Snow Booster. Przyczepność w ekstremalnych warunkach. Ostre skosy na bokach bloków barku przylegają do nawierzchni w kontrolowany sposób, zapewniając dodatkową przyczepność przy wchodzeniu w zakręty i jeździe w głębokim śniegu.

 

  • Slush Blower. Skutecznie zapobiega aqua- i slushplaningowi. Skos na tylnej krawędzi bloku bieżnika wyrzuca wodę i błoto pośniegowe z rowków.

 

  • Silent Sidewall Design (cichy design ściany bocznej). Większy komfort jazdy. Specjalnie dostosowana mieszanka kauczukowa między ścianą boczną a bieżnikiem filtruje aktywnie dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i zapobiega przedostawaniu się szkodliwych fal dźwiękowych przez ścianę boczną do kabiny samochodu.

 

  • Polerowane rowki. Bezpieczeństwo na mokrych drogach. Polerowane rowki ułatwiają usuwanie wody i błota pośniegowego.




 

Pierwsza zimowa opona z wyższej półki do samochodów osobowych z notą A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni, która oznacza o wiele krótszą drogę hamowania.

 

NIESPOTYKANA PRZYCZEPNOŚĆ


Pierwsza zimowa opona z wyższej półki do samochodów osobowych z notą A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni, która oznacza o wiele krótszą drogę hamowania.
Dzięki licznym innowacjom Nokian WR D4 jest mistrzem przyczepności i zapewnia bezpieczną, stabilną jazdę.

Najlepsza przyczepnośc zimą
Stabilność i komfort jazdy
Samochodu klasy średniej
Do 270 km/h
* Poddane testom przez TÜV SÜD Product Service GmbH w październiku 2016 - styczniu 2017 Na podstawie zamówienia Nokian Tyres . Rozmiar opony: 205/55 R16 91H; samochód: VW Golf VII; miejsce testów: Papenburg (D), Wachauring (A), Ivalo (FI) Garching (D), Neubiberg (D); Nr raportu 713091822-WR.

OFICJALNIE ZATWIERDZONA DO UŻYTKU W ZIMIEOFICJALNIE ZATWIERDZONA DO UŻYTKU W ZIMIE

PIERWSZA NA ŚWIECIE OPONA ZIMOWA Z OCENĄ "A" W KATEGORII PRZYCZEPNOŚCI NA MOKREJ NAWIERZCHNI


Poraz pierwszy, prawdziwa opona zimowa może skutecznie podejmować wyzwania na nawierzchniach pokrytych wodą oraz błotem pośniegowym. W wielu rozmiarach opona Nokian WR D4 uzyskuje najwyższe oceny A na etykiecie UE. Dla kierowcy oznacza to różnicę nawet 18m podczas hamowania na mokrej nawierzchni.


WIĘKRZA PRZYCZEPNOŚĆ ZIMĄ, LEPSZE WYCZUCIE PROWADZENIA

WIĘKRZA PRZYCZEPNOŚĆ ZIMĄ, LEPSZE WYCZUCIE PROWADZENIA


Każdy blok i lamela w stylowym wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przyczepność i prowadzenie.













KONTROLOWANE PROWADZENIE

KONTROLOWANE PROWADZENIE


Obszar centralny jest zdominowany przez mocne i masywne żebro centralne. Lamele mocnego żebra centralnego nie biegną przez całą jego szerokość, co zwiększa precyzję i kontrolę prowadzenia.













PRECYZYJNA PRZYCZEPNOŚĆ, DOSKONAŁA ODPORNOŚĆ NA ŚCIERANIE, NISKIE ZUŻYCIE PALIWA

PRECYZYJNA PRZYCZEPNOŚĆ, DOSKONAŁA ODPORNOŚĆ NA ŚCIERANIE, NISKIE ZUŻYCIE PALIWA


Wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni.














WIĘCEJ TECHNICZNYCH

 

Opcja kontynuowania podróży na oponach pomimo utraty ciśnienia
Opony typu Flat Run - opcja kontynuowania podróży na oponach pomimo utraty ciśnienia

Większa przyczepność i lepsze wyczucie jazdy
Sztywne bloki ułatwiające prowadzenie

Skutecznie zapobiega aqua- i slushplaningowi
Slush Blower

Zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy
Wskaźnik zużycia bieżnika DSI oraz zimowy
wskaźnik bezpieczeństwa jazdy
Czyszczenie z użyciem oleju
Przy produkcji opon odstąpiliśmy od używania olejów trujących i rakotwórczych.

Zrównoważone prowadzenie
Elementy wspomagające prowadzenie

Większy komfort jazdy
Technologia cichej ściany bocznej

Zwiększone bezpieczeństwo i komfort
Pole informacyjne
Maksymalna przyczepność na śniegu
Bloki zapewniające wydajność na śniegu

Przyczepność w ekstremalnych warunkach
Deep Snow Booster

Bezpieczeństwo na mokrych oraz pokrytych błotem pośniegowym drogach
Polerowane rowki

 

(3)

ADAC 01-2016

ADAC

Kompetentnie, niezależnie i obiektywnie - to słowa, którymi określamy się podczas testów produktów. Powszechny Niemiecki ADAC bada od dziesięciolecia produkty i usługi. Testy przeprowadzane są dokładnie w wielu wariantach drogowych aby uzyskać jak najlepszy efekt postrzegania produktu, dzięki czemu klienci kierujący się wynikami testów otrzymują produkty wysokiej jakości.

Trzecie miejsce w teście. Dobrze radzi sobie na lodzie, odporna na aquaplaning. Króka droga hamowania w warunkach zimowych. Niskie zużycie paliwa, dobra nośność.

Auto Świat 11-2015

Auto Świat

Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd.

Dobre prowadzenie boczne na na śniegu, krótka droga hamowania na suchej i ośnieżonej drodze.

AUTOmoto 12-2015

AUTOmoto

Auto Moto to magazyn adresowany przede wszystkim do entuzjastów motoryzacji wymagających pogłębionej wiedzy. Charakterystyczną cechą Auto Moto jest temat przewodni każdego wydania (np. rynek SUV, samochody używane, nowości 2011). Tematyka pisma obejmuje przede wszystkim nowości, testy i porównania.

Opona zajęła drugie miejsce w teście. Bardzo dobrze radzi sobie na każdej nawierzchni, dobre hamowanie, znakomita kierowalność, bezpieczna.

Warunki gwarancji

Gwarancja: 3 lata od daty zakupu

Karta gwarancyjna: Nokian - gwarancja_dla_opon_marki_nokian.pdf [2016-07-21 09:26, 360448kB]

Opinie (23)

  • niezła przyczepność w trakcie hamowania, choć na szosie w trakcie jazdy jest trochę głośno, ale idzie wytrzymać - nie jest aż tak źle, by płakać

    Ocena: 5

    mar150b, 2017-10-09 21:39

  • Polecam opony zimowe Nokian WR D4 205/55R16 91H. Przesiadłem się ze starych wysłużonych Semperitów 215/55R16 93H i różnica jest ogromna. Nokiany pomimo miękkiej i komfortowej mieszanki są bardzo oszczędne. Spalanie spadło w mieście o 15% a na trasie o 10%. Samochód z silnikiem 3.0 220KM jest jeszcze bardziej elastyczny i dostał "kopa" od samego dołu.

    Ocena: 5

    Eliasz N, 2017-09-20 16:07

  • Godny zaufania sklep, pełen profesjonalizm

    Ocena: 5

    Jarek, 2017-07-11 06:57

  • Bardzo dobry produkt w super cenie.

    Ocena: 5

    Jarosław T., 2017-07-08 23:07

  • dobrze zachowują się na mokrych i błotnych nawierzchniach, na śniegu nie miałem jeszcze okazji przetestować. Solidne opony w przystępnej cenie. Polecam.

    Ocena: 5

    t_z, 2017-06-06 08:51

  • JESZCE ZA WCZEŚNIE NA PODSUMOWANIE PRZEJECHANE DOPIERO OKOŁO 1000 KM. ALE PIERWSZE WRAŻENIE JEST OK. I UWAŻAM ŻE JEST TO DORY ZAKUP. POLECAM WSZYSTKIM.

    Ocena: 5

    Rafał, 2017-05-26 07:12

  • Zrobiłem dopiero ok 300 km ale jestem pod wrażeniem cichej jazdy na tych oponach (letnie są głośniejsze!) i odprowadzania wody spod kół na mokrej nawierzchni, z którą większość sezonu zimowego ma się do czynienia w jeździe miejskiej i mieszanej. Śniegu nie było więc tu się nie wypowiem.

    Ocena: 5

    Bartosz, 2017-05-21 18:05

  • Moim zdaniem najlepsze cena/jakość. Opony NOKIAN WR D4 205/55 R16 91H są bardzo ciche. Jazda na tych oponach jest bezpieczna, samochód dobrze się trzyma drogi.

    Ocena: 5

    ANDRZEJ, 2017-03-14 09:04

  • Drugi komplet kupiony do drugiego auta w domu. POdtzrymuję wcześniejszą opinię. Opony bardzo ciche jak na zimowe. Przy zalecanym ciśnieniu (Ford Focus Kombi 2010) dość miękkie/elastyczne; nie przenoszą drgań na kierownicę czego można by się spodziewać po tym rozmiarze. Pod względem oporów toczenia i ekonomii jazdy nieznacznie ustępują letnim Goodyearom. Lekko podniesione ciśnienie względem nominalnego przy dodatnich temp (+0,15 atm.) i wrażenie jazdy jak na letnich przy rewelacyjnym trzymaniu na mokrej nawierzchni. Zdecydowanie godne polecenia.

    Ocena: 5

    Grzegorz, 2017-01-26 11:25

  • Opony rewelacyjne. Jak na razie to lepszych nie miałem.

    Ocena: 5

    Radomir, 2017-01-04 10:09

  • Super opony

    Ocena: 5

    Piotr, 2016-12-29 10:37

  • Jestem bardzo zadowolony z Nokiana, świetnie spisywał się na mokrej nawierzchni oraz lekkim oblodzeniu, są bardzo ciche (w porównaniu z letnimi Uniroyal Rain Sport 3). Na śniegu nie miałem jeszcze przyjemności ich testować, ale myślę, że układ bieżnika i rozmieszczenie lameli będzie się dobrze spisywał i zacnie wgryzał w śnieg :). Bardzo polecam!

    Ocena: 5

    Winio007, 2016-11-19 01:53

  • Miłe zaskoczenie opony Nokian WR D4 DOT 23.16 205/60 R16. Naprawdę warto, opony z bieżącej produkcji i ceny przystępne.

    Ocena: 5

    Sppawel2917, 2016-10-25 07:17

  • Bardzo fajne opony w niezłej cenie.Polecam

    Ocena: 5

    dw, 2016-10-14 20:41

  • Doskonałe opony, bardzo ciche (jak na zimowe), rewelacyjnie spisują się na mokrej nawierzchni. Gorąco polecam!!!

    Ocena: 5

    Krzysztof, 2016-09-22 10:53

  • 10 gwiazdek a nie 5! Przetestowane właśnie na śniegu i lodzie w górach czyli jazda jak po suchym asfalcie. REWELACJA! W drugim aucie Michelin Alpine 5 (fatalnie skopiowane WR D3) i niestety porażka - poślizgi.

    Ocena: 5

    ralfx, 2016-09-18 11:12

  • Kupilem te oponki na ten sezon patrzac po opiniach i testach opon na internecie. Cena nie jest wysoka a jakosc czuc przy pierwszych sniegach. Jezdze BMW i nie mialem ani jednej niebezpiecznej sytuacji. Nie jechalem na nich ani razu bokiem, jesli poczulem ze delikatnie lapie poslizg to nie mialem zadnych trudnosci w wyprowadzeniu pojazdu, wystarczyl malutki ruch kierownica i znow trzymalem sie wlasnego toru jazdy. Próbowałem sam wprowadzić w poslizg i musze przyznac ze nie jest na nich tak latwo. Wyjazd z duzego sniegu tez nie jest zadnym problemem tak jak i hamowanie. Droga hamowania jest krotsza niz na innych (mam tez druga bmw ktora stoi na innych oponkach). Polecam te oponki

    Ocena: 5

    Kamil, 2016-08-13 19:14

  • Kolejna generacja Nokianów w użytkowaniu. W zasadzie na tym mogłabym skończyć recenzję bo jest to jak do tej pory jedyny producent opon zimowych do którego wróciłam przy następnym zakupie (trzeci komplet). Trudno coś pisać o oponie po 200 km przebiegu w okolicznościach mało zimowych. Tak jak poprzednie Nokiany - są dosyć miękkie - dlatego na wiosnę trzeba z nimi szybko "uciekać" bo mocno cierpi na tym ich trwałość, ale za to w zimie cud, miód i orzeszki. Samochód sunie jak po szynach i o to chodzi :) Nowe D4 w chwili obecnej sprawdziły się w mocnej ulewie, która nie zrobiła na nich żadnego wrażenia - co pozwala żywić nadzieję, że śnieg i błoto pośniegowe również nie będą stanowiły problemu (tak jak w poprzedniej generacji tych opon).

    Ocena: 5

    mimi, 2016-06-01 10:41

  • Rewelacyjne opony. Zdążyłem je już przetestować na drodze suchej, mokrej, zaśnieżonej jak i lekko a momentami średnio oblodzonej (na A2). Oponki cichutkie, autko świetnie się prowadzi (BMW3 Touring), rewelacyjna przyczepność. Polecam

    Ocena: 5

    aner, 2016-05-20 08:58

  • jeździe na nich dopiero od 2 tygodni ale już czuć różnice są ciche i przede wszystkim przyczepne wydaje mi się ze samochód dużo lepiej się prowadzi zdecydowanie polecam

    Ocena: 5

    mm, 2016-04-14 18:10

  • Komfortowe, ciche i oszczędne opony. Jak na opony zimowe posiadają dobre właściwości trakcyjne na mokrej nawierzchni, a taka właśnie dominuje w okresie jesienno-zimowym. Na śniegu zachowuje się pewnie i przewidywalnie, bez problemu radzi sobie z odprowadzaniem błota pośniegowego. Na lodzie niestety jak każda opona nie potrafi złamać praw fizyki.

    Ocena: 5

    Eliasz, 2016-01-15 09:30

  • Mimo, że to zimowe opony, to w aucie zrobiło się ciszej i spadło spalanie o ok. 5% Cena niższa niż opon bardziej znanych marek, a jakość wg Etykiety UE wyższa. Polecam

    Ocena: 5

    Marek, 2016-01-08 00:06

  • Bardzo dobre opony w naszym klimacie. Polecam do samochodów osobowych wykorzystywanych do jazdy po drogach utwardzonych

    Ocena: 5

    Ryszard, 2016-01-04 03:35

Ocena:

Osoby, które kupiły produkt Opona Nokian WR D4 205/55R16 91H kupiły także

Produkty podobne do Opona Nokian WR D4 205/55R16 91H