Opona Dunlop 205/55R16 WINTER SPORT 5 91T [532000]
Grupa koncernu GoodYear
WYBÓR
Śpiesz się, oferta kończy się za: |
Producent | Dunlop |
Typ pojazdu | Osobowe |
Sezon | Zimowe |
Szerokość | 205 |
Profil | 55 |
Średnica | 16 |
Index nośności | 91 = 615 kg |
Index prędkości | T = 190 km/h |
Hamowanie na mokrym | B |
Opór toczenia | C |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Rok Produkcji (DOT) | 2024/2023 - Nie starsze niż 24 miesiące |
Kod producenta (SAP) | 532000 |
Kod EAN: | 5452000470508 |
Gwarancja: | 5 lat |
Gwarant: | Pełna gwarancja producenta |
Stan: | Fabrycznie nowa |
Dystrybucja: | Oficjalny dystrybutor w Polsce |
Opona Dunlop 205/55R16 WINTER SPORT 5 91T
Znakomita przyczepność boczna na śliskich nawierzchniach
Innowacyjne, ustawione kątowo lamele centralne wydłużają się, łatwiej się otwierają i mocno trzymają się nawierzchni, co oznacza doskonałą przyczepność boczną na śliskich zimowych drogach.
Lepsze prowadzenie na zaśnieżonych drogach
Zwiększona liczba klocków w oponie Winter Sport 5 oraz dodatkowe krawędzie przylegające do nawierzchni drogi pozwalają uzyskać znakomitą trakcję i świetne prowadzenie na śniegu.
Ochrona przed aquaplaningiem
Głębsze rowki w bieżniku opony pozwalają oponie Winter Sport 5 odprowadzać większe ilości wody i błota pośniegowego, zmniejszając ryzyko aquaplaningu oraz pomagając zachować kontrolę na mokrych drogach.
Oszczędność paliwa
Unikatowa konstrukcja opony Winter Sport 5 przekłada się na optymalny rozkład masy na całej powierzchni opony, zmniejszając opory toczenia i zużycie paliwa.
Specjalny system osadzania obręczy
Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to poprawia kontrolę nad pojazdem i zapewnia bardzo dużo informacji o drodze..Zalety Lepsze czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy.
Bezszwowa opaska nylonowa (JLB)
Technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach.Zalety Doskonała stabilność podczas szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.
Spłaszczony profil bieżnika
Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni oraz zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie.Zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, znakomita stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni.
Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread)
Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zapewnia większą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje bardzo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na dokładniejsze i progresywne reagowanie.Zalety Znacznie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.
System różnorodnych lamelek
Pogoda zimą może być bardzo zróżnicowana. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie wymagania. Różne rodzaje lameli stosowane w oponach Dunlop, dopasowane do różnych rodzajów zimowej nawierzchni, pozwalają skutecznie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.Zalety Jednolite zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.
Mieszanka krzemionkowa
Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zapewnia bardzo dobrą przyczepność szczególnie na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.Zalety Doskonałe hamowanie i przyspieszanie; duża przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach; niski współczynnik zużycia.
Rowki bieżnika w kształcie litery V
Rowki bieżnika w kształcie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Efektem jest poprawa właściwości trakcyjnych i przyczepności..Zalety Lepsze prowadzenie na śniegu.
Kierunkowy wzór bieżnika
Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest szybko odprowadzana spod powierzchni opony, zmniejszając ryzyko aquaplaningu.Zalety Niższe ryzyko aquaplaningu.
Testy opon (14)
Opona w testach ADAC 2018 | |
---|---|
Kompetentnie, niezależnie i obiektywnie - to słowa, którymi określamy się podczas testów produktów. Powszechny Niemiecki ADAC bada od dziesięciolecia produkty i usługi. Testy przeprowadzane są dokładnie w wielu wariantach drogowych aby uzyskać jak najlepszy efekt postrzegania produktu, dzięki czemu klienci kierujący się wynikami testów otrzymują produkty wysokiej jakości. 3 miejsce w testach zimowych ADAC. Opona wypadła bardzo dobrze w testach pod względem zachowania na drodze w każdych warunkach. |
Opona w testach Auto Świat 11-2015 | |
---|---|
Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd. Opona posiada dynamiczne właściwości jezdne bez względu na panujące warunki pogodowe, precyzyjne prowadzenie, niską podatność na aquaplaning oraz króką drogę hamowania. |
Opona w testach Auto Świat 11-2015 | |
---|---|
Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd. Opona o przekonujących właściwościach zimowych, doskonałej trakcji i prowadzeniu bocznym na śniegu. Bezpieczne właściwości jezdne i krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni. |
Opona w testach Auto Świat 11-2018 | |
---|---|
Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd. Wzorowa opona zimowa klasy Premium bez jakichkolwiek poważnych wad, zapewniająca pewne prowadzenie w każdych warunkach pogodowych oraz tanie w eksploatacji |
Opona w testach Auto Świat 10-2019 | |
---|---|
Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd. Specjalistka od warunków zimowych, dobra trakcja i krótkie drogi hamowania na śniegu, wysoka odporność na aquaplaning. |
Opona w testach Auto Świat 10-2019 | |
---|---|
Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd. Nagroda Wzorowa 2018 (AutoŚwiat), Zwycięzca Testu AutoŚwiat 2018, wzorowa opona zimowa klasy Premium bez jakichkolwiek poważnych wad, zapewniająca pewne prowadzenie w każdych warunkach pogodowych, na śniegu, jak i na suchej nawierzchni. Tania eksploatacja. |
Opona w testach Auto Świat 10-2020 | |
---|---|
Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd. Zrównoważone opony zimowe o przekonywującym zachowaniu na śniegu, wysoka odporność na aquaplaning, dobry komfort. |
Opona w testach Auto Świat 10-2020 | |
---|---|
Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd. Ocena dobra w teście - Najlepsze zimówki do mocnych aut - Auto Świat, październik 2020 |
Opona w testach Auto Świat 10-2020 | |
---|---|
Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd. Ocena dobra w teście – Dzięki nim zima przestaje być groźna – Auto Świat, październik 2020 |
Opona w testach Auto Świat 10-2021 | |
---|---|
Tygodnik motoryzacyjny AutoŚwiat to precyzja testów, w których badamy auta od podszewki - za pomocą specjalistycznej aparatury do pomiarów, w oparciu o dane z jazdy na torach, drogach i w terenie, przy użyciu ciągle weryfikowanej metodologii, testowe porównania opon, hamulców, świateł, widoczności z wnętrza, fotelików samochodowych, itd. Markowe opony o dynamicznych właściwościach jezdnych na ośnieżonej i mokrej drodze, krótkie drogi hamowania na śniegu i na mokrym, wysoki komfort. |
Opona w testach AUTOmoto 12-2020 | |
---|---|
Auto Moto to magazyn adresowany przede wszystkim do entuzjastów motoryzacji wymagających pogłębionej wiedzy. Charakterystyczną cechą Auto Moto jest temat przewodni każdego wydania (np. rynek SUV, samochody używane, nowości 2011). Tematyka pisma obejmuje przede wszystkim nowości, testy i porównania. Szóste miejsce w teście Parametry na sucho, 83/100 pkt |
Opona w testach Motor 12-2018 | |
---|---|
Motor to jeden z popularniejszych czasopism motoryzacyjnych, który ukazuje się na naszym rynku od roku 1952. Z uwagi na wieloletnią tradycję, jest to obecnie najstarszy polski tygodnik o takiej tematyce. Idealna opona na zimę. Ma doskonałą przyczepność na każdej powierzchni, oraz ponad przeciętną drogę hamowania |
Opona w testach Motor 06-2019 | |
---|---|
Motor to jeden z popularniejszych czasopism motoryzacyjnych, który ukazuje się na naszym rynku od roku 1952. Z uwagi na wieloletnią tradycję, jest to obecnie najstarszy polski tygodnik o takiej tematyce. Opona bezpieczna, lekko podsterowna, dobrze spisująca się na śniegu. |
Opona w testach Motor 11-2020 | |
---|---|
Motor to jeden z popularniejszych czasopism motoryzacyjnych, który ukazuje się na naszym rynku od roku 1952. Z uwagi na wieloletnią tradycję, jest to obecnie najstarszy polski tygodnik o takiej tematyce. Dunlop Winter Sport 5 zasłużenie zajmuje wysoką - czwartą lokatę. To przykład dobrze zbilansowanej opony, która co prawda nie zwyciężyła żadnej konkurencji w teście, ale we wszystkich uzyskała porównywalne wyniki na dobrym poziomie. Zapewnia wysoka precyzję prowadzenia na różnych rodzajach nawierzchni. |
O producencie Dunlop
Dunlop jest jednym z wiodących, światowych producentów doskonałych opon wysokiej i najwyższej klasy, stosowanych wraz z prestiżowym osprzętem oryginalnym.
Wielu z najbardziej prestiżowych producentów samochodów stosuje opony marki Dunlop jako standardowe wyposażenie, w tym: Alfa Romeo, Audi, AMG, Aston Martin, BMW, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Skoda, Toyota i Volkswagen.
Dunlop dostarcza swoje opony jako części oryginalne motocykli takich wiodących producentów jak: Aprilia, Benelli, BMW, Buell, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati, Yamaha.
Firma Dunlop posiada doskonałą reputację wśród entuzjastów motoryzacji. Dzięki olbrzymiemu doświadczeniu firmy Dunlop w zakresie pojazdów i motocykli sportowych i wielu odniesionym sukcesom, firma może stosować innowacyjne technologie w oponach przeznaczonych do codziennej jazdy. Celem Dunlop jest zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy oferując kierowcom samochodów i motocykli osiągi i wytrzymałość najnowszych technologii oponiarskich. Nowa technologia firmy Dunlop – Touch Technology – odzwierciedla podejście firmy do rozwoju nowych produktów: opony Dunlop umożliwiają kierowcom lepsze wyczucie nawierzchni, lepszą kontrolę nad pojazdem i dzięki temu większą przyjemność z jazdy.
Dunlop wchodzi w skład koncernu GoodYear.
Koncern oferuje ponad 130 różnych opon dla ciężkich ciężarówek, autobusów i pojazdów komercyjnych. Również wielu producentów ciężarówek stosuje opony Dunlop jako standardowe wyposażenie, np. Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Daimler Chrysler i Iveco. Dzięki sieci serwisowej TruckForce, systemowi assistance ServiceLine 24h i rozwiązaniem zarządzania przez Internet FleetOnline Solutions, firma Dunlop oferuje pełną ofertę usług komercyjnych dla swoich klientów.
GPSR Dane przedstawiciela w UE: Goodyear S.A. Innovation Center Avenue Gordon Smith, 7750 Colmar-Berg Comar- Berg Luksemburg tel. 3227115111 goodyear_eprel_customer_support@goodyear.eu
GPSR Dane przedstawiciela na świecie: The Goodyear Tire & Rubber Co 00 Innovation Way, Akron, Ohio 44316-0001 Akron USA tel. (330) 796-2121
Warunki gwarancji
Gwarancja: | 5 lat |
---|---|
Karta gwarancyjna: | Dunlop - karta_gwarancyjna_goodyear_dunlop_fulda_sava_debica.pdf [2016-10-12 09:54, 540672kB] |
Opinie (0)
Produkty podobne do Opona Dunlop 205/55R16 WINTER SPORT 5 91T
- Klasa premium
- Gwarancja 5 lat od daty sprzedaży lub do momentu osiągnięcia granicznego zużycia czoła bieżnika, w zależności co wystąpi wcześniej
Continental
WinterContact TS 870
205/55R16 91 T C | B | B 70dB
- Klasa średnia
Falken
EUROWINTER HS01
205/55R16 91 H E | C | B 71dB
- Klasa premium
- Gwarancja 5 lat
Pirelli
CINTURATO WINTER 2
205/55R16 91 H C | B | A 69dB
- Klasa średnia
Falken
EUROWINTER HS02
205/55R16 94 V XL C | B | A 69dB
- Klasa premium
- Gwarancja 5 lat od daty sprzedaży lub do momentu osiągnięcia granicznego zużycia czoła bieżnika, w zależności co wystąpi wcześniej
Continental
WinterContact TS 870
205/55R16 91 T C | B | B 70dB
- Klasa premium
- Gwarancja 3 lata
Vredestein
Wintrac
205/55R16 94 H XL C | B | B 70dB
- Klasa premium
- Gwarancja 5 lat od daty sprzedaży lub do momentu osiągnięcia granicznego zużycia czoła bieżnika, w zależności co wystąpi wcześniej
Continental
WinterContact TS 870
205/55R16 91 H C | B | B 70dB
- Klasa premium
- Gwarancja 5 lat
GoodYear
ULTRAGRIP PERFORMANCE 3
205/55R16 91 T C | B | B 70dB