Ranking opon na sezon zimowy 2017 według ADAC!
Co to jest ADAC ?
Jest to niemiecka organizacja z ok. 100 letnim doświadczeniem, licząca ponad 17 milionów członków. Automobilklub ADAC zajmuje się głównie promowaniem bezpieczeństwa w ruchu drogowym, wspieraniem sportów motoryzacyjnych oraz zrzeszaniem miłośników czterech kółek.
Stowarzyszenie sprawdza jakość i bezpieczeństwo kluczowych elementów pojazdów, takich jak systemy air-bag, strefy zgniotu, foteliki dla dzieci czy właśnie pioniera dzisiejszego artykułu - opony.
Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/artykul/testy-opon-zimowych-adac-2017-2018
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Kilka słów o testach ADAC
W testach ADAC, w głównej mierze pod uwage brane są czynniki składające się na bezpieczeństwo oraz jakość wykonania poszczególnych produktów wypuszczanych co sezon przez topowych producentów znanych w całym świecie motoryzacji.
Opony oceniane są w skali 1-5, gdzie 1 jest oceną najwyższą, zaś 5 oceną najgorszą. Badanie jest podzielone na kilka sekcji - mianowicie : zachowanie na suchej, mokrej, zaśnieżonej oraz oblodzonej nawierzchni, poziom hałasu, komfort prowadzenia oraz zużycie paliwa.
Jak widzimy czynników, które zależą od naszego bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy jest cała masa, więc warto rzucić okiem na rezultat poniżej przedstawiamy Państwu wyniki tegorocznego testu opon zimowych w popularnym rozmiarze 195/65R15.
kopiowanie treści surowo zabronione
Nr. | Opona | Ocena | Cena |
1 1 Contiental WinterContact TS860 Dobra (gut) 2 Esa+Tecar Super Grip 9 Dobra (gut) 3 Kleber Krisalp HP 3 Dobra (gut) 4 Dunlop Winter Response 2 Zadowalajaca (befriedigend) 5 Goodyear Ultra Grip 9 Zadowalajaca (befriedigend) 6 Hankook i*cept RS 2 W452 Zadowalajaca (befriedigend) 7 Vredestein Snowtrac 5 Zadowalajaca (befriedigend) 8 Yokohama W.drive V905 2 Zadowalajaca (befriedigend) 9 Falken Eurowinter HS01 Zadowalajaca (befriedigend) 10 Firestone Winterhawk 3 Zadowalajaca (befriedigend)
Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-zimowych-adac-2017-195-65-r15 Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A. |
Continental WinterContact TS860 | Dobra | Zobacz cenę |
2 | Esa+Tecar Super Grip 9 | Dobra | |
3 | Kleber Krisalp HP3 | Dobra | Zobacz cenę |
4 | Dunlop Winter Response 2 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
5 | Goodyear Ultra Grip 9 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
6 | Hankook i*cept RS2 W452 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
7 | Vredestein Snowtrac 5 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
8 | Yokohama W.drive 905 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
9 | Falken Eurowinter HS01 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
10 | Firestone Winterhawk 3 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
11 | Nokian WR D4 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
12 | Michelin Alpin 5 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
13 | Aeolus SnowAce 2 AW08 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
14 | Kumho WinterCraft WP51 | Zadowalająca | Zobacz cenę |
15 | Sava Eskimo S3+ | Zadowalająca | Zobacz cenę |
16 | Semperit Master-Grip 2 | Dostateczna |
1. Continental WinterContact TS860
WinterContact TS860
Maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach zimowych dla samochodów klasy kompaktowej i średniej.
Technologia Snow Curve+ poprawia bezpieczeństwo jazdy w zakrętach na ośnieżonych drogach
Nowa struktura rowków 3D opony WinterContact™ TS 860 o wyższej przyczepności wspomaga wgryzanie się opony w ośnieżoną nawierzchnię, zwłaszcza w zakrętach. Śnieg zostaje skompresowany nie tylko w głównym rowku bieżnika, ale także w całej rowkowanej strukturze ściany opony o wyższej przyczepności – w ponad 1000 punktów na całym profilu. Technologia SnowCurve⁺ pozwala oponie przenosić wyższe siły boczne i w ten sposób zapewnia lepszą ogólną przyczepność podczas pokonywania zakrętów.
Liquid Layer Drainage skraca drogę hamowania na oszronionej i oblodzonej nawierzchni
Nowy, skomplikowany układ kanalików lameli Multi Channel Sipe Design pomaga nieustannie odprowadzać wodę z powierzchni styku opony z nawierzchnią, poprawiając skuteczność hamowania na oblodzonych i oszronionych drogach. Pionowe kanaliki lameli wspierają kanaliki poziome w odprowadzaniu wody, następnie kanaliki poziome kierują wodę do głównego rowka bieżnika. W ten sposób system Liquid Layer Drainage™ eliminuje niebezpieczeństwo w sytuacjach, gdy skuteczność hamowania pogorszy się z powodu topniejącego lodu — ciekła warstwa pomiędzy oponą i lodem jest usuwana z powierzchni styku. Efektem jest doskonała skuteczność hamowania, pozwalająca szybciej zatrzymać pojazd.
Krisalp HP3
Lepsze hamowanie i przyczepność na oblodzonych nawierzchniach
Skrócona o prawie 1 m droga hamowania na oblodzonej nawierzchni dzięki nowej mieszance gumowej na bazie elastomerów funkcjonalnych. Skrócona o 8% droga hamowania na oblodzonych nawierzchniach w porównaniu z oponą poprzedniej generacji KLEBER Krisalp HP2. Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Grupę Michelin na torze lodowym w Clermont-Ferrand.
Jedna z najskuteczniejszych dostępnych na rynku opon zimowych na mokrych nawierzchniach
Podwyższone o jedną klasę oznaczenie (z C do B) w porównaniu z oponą poprzedniej generacji KLEBER Krisalp HP2. Skrócona o 2,2 m, czyli o 6% droga hamowania na oblodzonych nawierzchniach w porównaniu z oponą poprzedniej generacji KLEBER Krisalp HP2 w rozmiarze. Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Grupę Michelin w Centrum Badań i Rozwoju Michelin w Ladoux. Odporność na aquaplaning zwiększona o 15% na prostej i o 13% na zakrętach w porównaniu z oponą poprzedniej generacji KLEBER Krisalp HP2.
2. Kleber Krisalp HP3
3. Dunlop Winter Response 2