ROZDZIAŁ VIII - REKLAMACJE
-
Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady Towaru, zgodnie z zasadami odpowiedzialności wskazanymi w przepisach Ustawy z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 121 z późn. zm.), w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 556(6) Kodeksu cywilnego. Jeżeli nabywcą Towaru nie jest Konsument, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 § 1 Ustawy z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 121 z późn. zm.). Gwarancja producenta na Towar wynosi 24-miesiące.
-
W przypadku stwierdzenia wad Towaru, Zamawiający może złożyć reklamację do Sprzedającego, przesyłając ją drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej: kontakt@oponyalbert.pl lub pisemnie na adres Sprzedającego: OponyAlbert.pl 80-288 Gdańsk, ul. Matuszewskiego 11, bądź też złożyć reklamację na adres producenta Towaru , wskazany na opakowaniu Towaru, czy w gwarancji dołączonej do Towaru.
-
Zamawiający, wysyłający reklamowany Towar do Sprzedającego proszony jest, w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących danych: imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania, nr Zamówienia, adres e-mail oraz o dokładnie opisanie wady Towaru i żądania reklamującego. Składając reklamację Zamawiający proszony jest także o załączenie kopii dowodu sprzedaży (np. kopii paragonu lub faktury VAT).
- Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia ich wpłynięcia, jednakże w przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowych testów opon przez producenta, termin może ulec wydłużeniu o maksymalnie 30 dni kalendarzowych. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na nowy pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), sklep zwróci nabywcy równowartość* ceny towaru lub zaoferuje mu do wyboru inne dostępne w sklepie towary.
-
W razie nie uznania reklamacji przez Sprzedającego, Zamawiający może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, np. Zamawiający może zwrócić się o interwencję do neutralnej strony: Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów, czy też do Państwowej Inspekcji Handlowej o przeprowadzenia mediacji mającej na celu zakończenie sporu Konsumenta ze Sprzedającym, bądź też poprzez zapis do Polubownego Sądu Konsumenckiego funkcjonującego przy Państwowej Inspekcji Handlowej. Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy rzecznika, sądu polubownego, czy Inspekcji Handlowej dostępne są na stronach internetowych tych urzędów oraz na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Do pobrania
- Formularz reklamacyjny Falken - falken_-_formularz_reklamacyjny_opon_(003).pdf [2020-09-10 08:52, 82.63 kB]
- Formularz reklamacyjny grupa Bridgestone - formularz_reklamacyjny_bridgestone.pdf [2019-10-08 13:38, 182.24 kB]
- Formularz reklamacyjny grupa Goodyear - formularz_reklamacyjny_grupa_goodyear.xls [2019-10-08 13:38, 328.00 kB]
- Formularz reklamacyjny grupa Vredestein - formularz_reklamacyjny_grupa_vredestein.xls [2019-10-08 13:38, 154.00 kB]
- Formularz reklamacyjny grupa Hankook - formularz_reklamacyjny_hankook.pdf [2019-10-08 13:38, 310.19 kB]
- Formularz reklamacyjny Yokohama - formularz_reklamacyjny_yokohama_.xlsx [2024-02-29 12:38, 243.99 kB]
- Ogólny formularz reklamacyjny opon - protokol_reklamacyjny_oponyalbert.xlsx [2019-10-08 13:54, 196.85 kB]