Testy opon letnich 2018
Choć etykiety, które są obowiązkowe w przypadku nowych opon, przekazują nam nieco informacji na temat opony, przed dokonaniem zakupu warto uzupełnić swoją wiedzę o wyniki niezależnych testów. Ten, który opublikowało GTU, jest szczególnie interesujący. Okazuje się, że właściciele samochodów segmentu D mogą w tym roku zaoszczędzić, nie rezygnując z jakości.
Poniżej prezentujemy rezultaty testu od najlepszej do najgorszej opony w teście.
Falken Azenis FK510
Ogólny wynik: 150/190
Jazda na mokrej nawierzchni: 66/80
Jazda na suchej nawierzchni: 46/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30
Kumho Ecsta PS71
Ogólny wynik: 149/190
Jazda na mokrej nawierzchni: 67/80
Jazda na suchej nawierzchni: 44/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 23/30
Nokian zLine
Ogólny wynik: 149/190
Jazda na mokrej nawierzchni: 63/80
Jazda na suchej nawierzchni: 47/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30
Hankook Ventus S1 evo2 K117
Ogólny wynik: 146/190
Jazda na mokrej nawierzchni: 65/80
Jazda na suchej nawierzchni: 46/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 24/30
Continental Premium Contact 6
Ogólny wynik: 145/190
Jazda na mokrej nawierzchni: 63/80
Jazda na suchej nawierzchni: 48/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30
Maxxis Premitra HP5 98W
Ogólny wynik: 142/190
Jazda na mokrej nawierzchni: 57/80
Jazda na suchej nawierzchni: 45/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 23/30
Vredestein Ultrac Satin
Ogólny wynik: 134/190
Jazda na mokrej nawierzchni: 57/80
Jazda na suchej nawierzchni: 43/60
Opory toczenia, środowisko i cena: 23/30
Najnowszy test GTU jest jednym z najbardziej zaskakujących w ostatnich latach. Jedne z najtańszych opon w stawce zdominowały sporządzony przez Niemców ranking. W porównaniu z najdroższymi w stawce można zaoszczędzić blisko 800 zł na komplecie. Okazuje się więc, że nie zawsze markowy produkt gwarantuje doskonałe parametry, a tanie opony nie muszą być słabej jakości. To dobrze dla kierowców, bo teraz producenci ogumienia premium będą musieli solidnie się przyłożyć, albo obniżyć ceny.