Trzy główne powody problemów z ogumieniem
Dowiedz się więcej, aby uniknąć problemów z oponami
Z reguły nie sposób uniknąć takich pułapek drogowych jak ostre kamienie, okruchy szkła czy dziury w asfalcie. jednak wprowadzony. Ostatni tego typu projekt zakładał, aby kierowcy w Polsce Należą do nich nieprawidłowe ciśnienie, jazda z niedozwoloną prędkością i nadmiernym obciążeniem. Zapobieganie im pozwoli cieszyć się bezpieczną mobilnością i większą trwałością opon.
Nieprawidłowe ciśnienie
Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w oponach może skrócić żywotność ogumienia, obniżyć komfort jazdy oraz zmniejszyć trakcję i skrócić drogę hamowania. Podczas jazdy ze zbyt niskim ciśnieniem, karkas opony staje się zbyt elastyczny, co skutkuje jego przegrzewaniem, a dalej wzrostem oporów toczenia i przedwczesnym zużyciem. W ekstremalnych przypadkach jazda z zaniżonym ciśnieniem może spowodować uszkodzenie opony. Zawyżone ciśnienie może z kolei skrócić trwałość opony, zmniejszyć przyczepność i spowodować wystąpienie nieregularnych form zużycia bieżnika.
Nadmierna prędkość
Nadmierna prędkość zwiększa niebezpieczeństwo uszkodzenia opony bardziej niż jazda z mniejszą prędkością. Przy dużej prędkości, uderzenie opony w przeszkodę może ją bardziej uszkodzić niż w przypadku udzerzenia w oponę przy mniejszej prędkości.
Nadmierna prędkość powoduje także większy wzrost temperatury opony, co może prowadzić do jej uszkodzenia, a nawet wystrzału i gwałtownego ujścia powietrza. Niebezpieczeństwem z tym związanym jest utrata panowania nad pojazdem, a w konsekwencji wypadek. Jeżeli opona nosi jakiekolwiek ślady uszkodzenia, niezwłocznie wymień koło na zapasowe, a uszkodzoną oponę oddaj do oględzin w serwisie MICHELIN.
Nadmierne obciążenie
Aby nie obciążać nadmiernie pojazdu, sprawdź maksymalne dopuszczalne obciążenie ogumienia, znajdujące się na boku opony. Nigdy nie przekraczaj podanej wartości. Przeciążone opony mogą się przegrzewać i w rezultacie wybuchnąć. Zawsze postępuj zgodnie z zaleceniami producenta opon. Nigdy nie przekraczaj dopuszczalnego przez producenta pojazdu nacisku na oś.