Test opon letnich GTU 2020 w rozmiarze 215/55 R17
Test opon letnich GTU 2020. Niemcy sprawdzili tanie ogumienie w rozmiarze 215/55 R17
Co roku niemiecki GTU publikuje testy letniego ogumienia. Tym razem jednak nasi zachodni sąsiedzi przeprowadzili porównanie własności opon ze średniej i niskiej półki. Czy można mieć tanie i dobre?
Choć opony to jedyne elementy, które łączą samochód z podłożem, część kierowców nie chce wydawać na nie zbyt wiele. Właśnie z myślą o nich niemiecki GTU przeprowadził test ogumienia 215/55 R17, a więc dla kompaktowych SUV-ów czy nieco większych i starszych modeli. W stawce nie znajdziemy tu żadnej renomowanej marki. Oto wyniki.
TEST OPON LETNICH GTU 2020 - 215/55 R17 |
||||
MARKA I MODEL OPONY | MOKRA DROGA | SUCHA DROGA | ŚRODOWISKO I CENA |
OCENA OGÓLNA |
Maxxis Premitra 5 |
60/80 | 51/60 | 43/50 | 154/190 |
Sava Intensa UHP 2 |
56/80 | 47/60 | 43/50 | 146/190 |
Fulda SportControl 2 |
61/80 | 47/60 | 37/50 | 145/190 |
Apollo Aspire XP |
51/80 | 45/60 | 40/50 | 136/190 |
Toyo Proxes Sport |
56/80 | 44/60 | 35/50 | 135/190 |
Kleber Dynaxer HP4 |
45/80 | 47/60 | 37/50 | 129/190 |
Firestone Roadhawk |
43/80 | 44/60 | 39/50 | 126/190 |
Hankook Ventus Primes 125 |
36/80 | 47/60 | 39/50 | 122/190 |
Avon ZV7 |
41/80 | 41/60 | 37/50 | 119/190 |
Testy przeprowadzano z wykorzystaniem Audi Q2. Na suchej nawierzchni pomiędzy testowanymi oponami zauważono niewielkie różnice. Najlepsze okazało się ogumienie Maxxis, ale wszystkie modele z wyjątkiem produktów, Toyo, Firestone oraz Avon pozostawały bardzo niedaleko za zwycięzcą. Większe różnice ujawniły się po zmianie warunków pogodowych.
Próba hamowania na mokrej nawierzchni z prędkości 80 km/h pokazała, że żadna z testowanych opon nie może równać się z produktami premium. Niektóre opony ze średniej półki wypadły jednak całkiem dobrze. Dotyczy to przede wszystkim propozycji firm Fulda, Maxxis, Toyo oraz Kleber. Jak zauważają niemieccy specjaliści, warto pamiętać, że nowa i nieco tańsza opona w takich warunkach może poradzić sobie lepiej niż markowa, ale mocno zużyta.
Jeśli więc zastanawiasz się nad "dojeżdżeniem" mocno przechodzonego letniego kompletu ze względu na oszczędności, warto rozważyć zakup nowych, ale tańszych opon.
Źródło: Autokult [https://autokult.pl/36745,test-opon-letnich-gtu-2020-niemcy-sprawdzili-tanie-ogumienie-w-rozmiarze-215-55-r17]